28 lutego, 2019

Plan reperformansów

Plan reperformansów:

MARZEC
9 marca – Imponderabilia (12.00–15.00), Freeing the Memory (14.00–16.00)
10 marca – Similar Illusion (13.00–14.00), Cleaning the Mirror (12.00–17.00)
30 marca – Imponderabilia (13.00–17.00)
31 marca – Freeing the Memory (14.00–ok. 16.00), Cleaning the Mirror (12.00–17.00)
KWIECIEŃ
13 kwietnia – Freeing the Memory (15.00–ok. 17.00), Similar Illusion (14.00–15.00), The Onion (16.30)
14 kwietnia – Imponderabilia (13.00–17.00), Cleaning the Mirror (13.00–18.00)
MAJ
1 maja – Freeing the Memory (13.00–15.00), The Onion (16.00–16.30)
2 maja – Imponderabilia, (14.00–18.00), Cleaning the Mirror (14.00–19.00)
3 maja – Cleaning the Mirror (12.00–17.00), Freeing the Memory (14.00–16.00), Similar Illusion (15.00–16.00)
4 maja – Cleaning the Mirror (13.00–18.00), Similar Illusion (13.00–14.00), Freeing the Memory (15.00–16.00)
5 maja – Imponderabilia (12.00–16.00), The Onion (16.00–16.30)
18 maja (Noc Muzeów)
CZERWIEC
8–9 czerwca
29–30 czerwca
LIPIEC
13–14 lipca
27–28 lipca
SIERPIEŃ
10–11 sierpnia
(szczegółowy plan odtwarzania reperformansów będziemy uzupełniać na bieżąco)

Performerzy: Maciej Czapliński, Marcin Gawin, Cristina Ferreira, Viacheslav Fokin, Aleksandra Grącka, Joanna Nadrowska, Daria Nowak, Mikołaj Prynkiewicz, Anita Zdrojewska.

Działania wybrane przez CSW w porozumieniu i przy akceptacji Mariny Abramović, które będą odtwarzane na wystawie:
1) Freeing the Memory (Uwalnianie pamięci) z 1975 roku – perfomer recytuje wszystkie słowa w ojczystym języku, jakie tylko pamięta, tak długo jak przychodzą mu do głowy;
2) The Onion (Cebula, 1995) – performans polega na zjedzeniu całej, dużej cebuli w łupinie. Artystka w pełnym makijażu, z pomalowanymi na czerwono ustami i paznokciami, powoli przeżuwa każdy kęs.
3) Imponderabilia – działanie z 1977 r., oryginalnie wykonywane z ówczesnym partnerem Mariny – Ulayem. Skierowana twarzami do siebie naga para, przez godzinę nieruchomo stoi w wąskim przejściu pomiędzy wystawowymi salami.
4) Cleaning the Mirror (Czyszczenie lustra, 1995) – performans polega na wielogodzinnym szorowaniu szczotką, kawałek po kawałku, sztucznego ludzkiego szkieletu. Woda w wiadrze jest brudna (zabarwiona atramentem, gliną i ziemią) i dlatego szkielet, a także wszystko dookoła, z każdą godziną stają się coraz bardziej brudne.
5) Similar Illusion (Jednoczesna iluzja, 1981) – ubrana w odpowiedni strój para przez 1,5 godziny stoi w pozie wyjściowej do tanga i bardzo powoli odtwarza kilka tanecznych ruchów, zmieniając jedynie układ rąk i głów, ale nie wykonując ani kroku.